רח' הצלע 26 (פינת בן גוריון 6)
א'-ה': 07:30-19:00 ו': 08:00-14:00

רח׳ מקלף 30 (צ׳ק פוסט)
א'-ה': 07:30-17:30 ו': 07:30-14:00
ימי ג' פתוח עד 17:00

רח׳ הרכבים 4 (א.ת תלפיות)
א'-ה': 08:30-18:00 ו': 09:00-12:30

שירות לקוחות

Generic filters
Search in title

מוצרים קשורים

מעבר דירה: כל הטיפים המומלצים

מעבר דירה
עוברים בקרוב דירה? מצאתם את בית החלומות שלכם ואתם מתקרבים לתאריך הכניסה? כנראה שאתם כבר יודעים שמדובר במשימה מאתגרת במיוחד, הדורשת לא מעט זמן ומחשבה. על כן, חשוב לעשות את זה נכון, ואנחנו כאן עם כמה טיפים ודגשים שיוכלו לסייע לכם לעבור דירה בראש שקט, אז בואו נתחיל

צ’קליסט זריז לפעולות שצריך לבצע לפני מעבר דירה

  • חברת הובלה – נתחיל באחד הדברים החשובים שצריך לדאוג להם לפני מעבר דירה: חברת הובלה. חשוב שתפנו לחברת הובלה מקצועית ואמינה ששמעתם עליה המלצות וקראתם ביקורות טובות לאחר סקר שוק, שבועיים-חודש לפני המעבר כדי לסגור איתה. כמובן שתוכלו ללכת על חברת הובלה שהחברים או המשפחה המליצו לכם עליה.
  • רשימת חפצים ורהיטים – חשוב לדאוג לרשימת חפצים ורהיטים בכל חדר וחדר בבית כמה שבועות לפני המעבר, וזאת כדי שתוכלו לקבל תמונה מסוימת בנוגע לכמות חומרי האריזה והקרטונים שתצטרכו בעבור מעבר הדירה.
  • חיפוש בית ספר חדש – אם יש לכם ילדים קטנים ואתם עוברים דירה למקום מרוחק, שימו דגש על סוגיית בתי הספר. אם אין שום אפשרות שהם ימשיכו ללמוד בבית הספר הנוכחי, חשוב לחפש בית ספר חדש שיתאים להם, וחשוב לדאוג לטפל בעניין הזה מספיק זמן לפני המעבר.
  • שינוי כתובת ועדכונה – אם אתם רוצים לקבל את הדואר שלכם לכתובת החדשה שלכם, חשוב שתדאגו לעדכן אותה בזמן. כך תמנעו מצב שבו הדיירים החדשים שנכנסים לדירה הקודמת שלכם יקבלו דואר שלא בדיוק רלוונטי אליהם, ומצב שבו דואר חשוב ייאבד לכם.

לפני מעבר דירה – ממיינים

טיפ חשוב ביותר לפני מעבר דירה הוא מיון של החפצים והרהיטים שלכם בבית. זה יאפשר לכם לחסוך זמן וכסף. איך? ובכן, מיון קפדני יאפשר לכם לארוז רק את החפצים שאתם רוצים בבית החדש שלכם, ועל הדרך לסנן את כל מה שאתם לא צריכים באמת (ותתפלאו – יש לא מעט דברים כאלה). זה יכול להיות רהיטים גדולים ומאסיביים, כמו ספות, ארון או מיטה שבמקומם אתם רוכשים חדשים, ואפילו פריטים קטנים יותר שבמצטבר תופסים לא מעט נפח, כמו בגדים. גם כשתפרקו את הציוד בדירה החדשה, ייקח לכם פחות זמן לסדר ולארגן. המיון של הכול יאפשר לכם ליצור רשימה מסודרת וכך להבין אילו חומרה אריזה צריך וכמה מהם. אגב, כל מה שאתם לא צריכים לאחר המיון, תוכלו להעביר לחברים ולמשפחה, לתרום או למכור, ולכן כדאי לעשות זאת מספיק זמן לפני המעבר.

עשינו מיון! אילו חומרי אריזה צריך?

אז אחרי מיון קפדני ומסודר, ועריכת רשימה מסודרת לכל חדר וחדר בבית, הגיע הזמן להבין אילו חומרי אריזה תצטרכו למעבר:
  • קרטונים – אין מעבר דירה בלי קרטונים, ורצוי שאלו יהיו קרטונים איכותיים ועמידים. מצד אחד, תוכלו לקחת קרטונים מקרטוניות בעירכם או לאסוף אותם מחנויות וכדומה, אבל בגדול עדיף שלא תתפשרו ותרכשו קרטונים עמידים, כדי לוודא שכל הציוד שלכם יעבור בשלום למשכנו החדש.
  • ניילון בועות (פצפץ) – ניילון בועות, הידוע בכינויו פצפץ על שם הצליל שהוא מפיק, הוא אומנם כיפי לפצפוץ, אבל הוא אחראי גם על תפקיד חשוב ביותר במעבר הדירה. הוא למעשה מגן על חפצים עדינים ושבירים, ובאריזה נכונה, נוסף על נייר אריזה, הוא מצמצם נזקים.
  • קופסאות אחסון – קופסאות אחסון יכולות לשמש אתכם לארוז בחוכמה חפצים קטנים יותר, ולרכז אותם במקום אחד. זה יכול לחסוך לכם זמן יקר בפריקת הציוד, ומצמצם את האפשרות שהם ייעלמו לכם.
  • מסקנטייפ – מסקנטייפ, נייר דביק איכותי וחזק חשוב במיוחד במעבר דירה, וכדאי ללכת על מסקנטייפ מחומר אקרילי חזק ולא מנייר למשל, משום שאתם בטח לא רוצים שקרטונים ייפתחו במהלך ההובלה והעברה שלהם. תוכלו לרכוש גם מכשיר למסקנטייפ שיסייע לכם לעבוד איתו בצורה חלקה, בנוחות ובמהירות.

איך מתאימים סוג וגודל קרטונים למעבר דירה?

אז כפי שציינו, לא כדאי להתפשר כשזה מגיע לחומר האריזה החשוב ביותר, ולהשיג קרטונים איכותיים וחזקים. נוסף על כך, חשוב לנסות להגיע למצב שבו כמות וגודל הקרטונים יתאימו לכם. כך למשל, כדאי לדאוג לקרטונים מספיק גדולים כשמדובר בריהוט מאסיבי, ולקרטונים בינוניים יותר כשרוצים לארוז חפצים קטנים עד בינוניים. שימו לב שגודל הקרטון חשוב, משום שלא כדאי לסגור קרטונים כשהם יחסית ריקים, משום שכך הם חשופים יותר לנזק. תוכלו לקנות למשל באנדל קרטונים הכולל בתוכו כמה סוגי קרטונים ובגדלים שונים, המותאם למספר חדרים מסוים לפי הצרכים שלכם.

אריזת חפצים שבירים: כך תארזו אותם נכון

אין ספק שרוב האנשים ידאגו בנוגע לחפצים השבירים והעדינים שיש להם בבית, משום שבמהלך ההובלה הם בסיכון גבוה יותר להינזק. אז איך ניתן לארוז אותם נכון ולצמצם את האפשרות שהם ייהרסו? הינה כמה טיפים

כלי זכוכית

כלי זכוכית, כמו כוסות וצלחות אך גם אגרטלים וחפצי נוי, חשוב לארוז בחוכמה. את כל הכלים רצוי לעטוף היטב בנייר אריזה, וניתן בהחלט להוסיף גם עיטוף של ניילון פצפץ דו שכבתי, כדי לספק אקסטרה הגנה – ובעיקר בכלים הגדולים והמאסיביים יותר. חשוב שתמלאו את הקרטון כמה שיותר (ולכן כאן יתאים קרטון קטן-בינוני ולא גדול מאוד), כאשר מניחים את הכלים הגדולים יותר בתחתית ולמעשה מסדרים שכבה של כלים קלילים יותר מעל. אפשר להוסיף נייר גרוס אם יש, או מגבת כדי לבלום תזוזות ומכות.

מסכי מחשב וטלוויזיה

מסכי מחשב וטלוויזיה כדאי להכניס לאריזה המקורית שלהם, הכוללת קלקר וקרטון עמיד. אבל אם אין לכם אותה (ורוב הסיכויים שזה המצב), חשוב שתארזו אותם בדייקנות, תוך כדי שאתם מרפדים את הקרטון בפצפץ דו שכבתי גדול או במגבת למשל, וכן את המסך עצמו. שימו לב שרצוי שהם יהיו במצב עמידה ולא שכיבה בזמן שמובילים אותם.

ציוד אלקטרוני יקר ערך

גם ציוד אלקטרוני אחר, כמו מחשבים, טאבלטים וכל מיני גדג’טים כאלה ואחרים, כדאי לעטוף היטב בנייר אריזה איכותי, ואף להשתמש בפצפץ דו שכבתי בינוני במידת הצורך.

ולמה עוד צריך לדאוג לפני מעבר הדירה?

דואגים לניקיון

אז רגע לפני שאתם נכנסים לדירה החדשה שלכם, ובעוד שהיא ריקה לגמרי מכל רהיט וחפץ – זה הזמן לנקות אותה היטב. הצטיידו בחומרי ניקוי, דלי וסמרטוט, והכינו את הדירה לקראת פריקת הציוד שלכם. שימו לב שגם לאחר שתסיימו לסדר את כל הרהיטים והציוד בבית, עדיין תצטרכו לנקות שוב, אבל אין ספק שניקיון מקדים חשוב ביותר.

מדבירים מזיקים

לפני שנכנסים לדירה חשוב לנצל את הזמן להדברה של מזיקים (במיוחד אם הדייר הקודם לא עשה זאת). כשהדירה ריקה מכל רהיט, למדביר יהיה קל יותר להדביר את הדירה, ואתם לא תצטרכו לשהות בה כמובן לאחר מכן. כשתעברו אליה בפועל, היא כבר תהיה מודברת ונקייה, ולמעשה מוכנה.

צ’קליסט תיאום ועדכון חברות ורשויות

מלבד זאת שאתם אמורים לעדכן את הכתובת המעודכנת שלכם במשרד הפנים, חשוב שתשימו לב שכל הרשויות והתאגידים מעודכנים בכך גם כן, למשל:
  • חשמל
  • מים
  • ארנונה
  • גז

לסיכום

מעבר דירה הוא ללא ספק תהליך ארוך, ומדובר בתקופה שכוללת לא מעט כאבי ראש. כדי לחסוך כסף וזמן חשוב שתבצעו את המעבר בפועל בצורה האפקטיבית והיעילה ביותר, בשביל שהנחיתה שלכם בדירה החדשה תהיה רכה וקלה ביותר. אנו מאחלים לכם הצלחה רבה!
אנא דרגו את המאמר

שתפו ב:

מעבר דירה

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן