רח' הצלע 26 (פינת בן גוריון 6)
א'-ה': 07:30-19:00 ו': 08:00-14:00

רח׳ מקלף 30 (צ׳ק פוסט)
א'-ה': 07:30-17:30 ו': 07:30-14:00
ימי ג' פתוח עד 17:00

רח׳ הרכבים 4 (א.ת תלפיות)
א'-ה': 08:30-18:00 ו': 09:00-12:30

שירות לקוחות

Generic filters
Search in title

מוצרים קשורים

מדריך לשוכר דירה

מדריך לשוכר דירה

מדריך לשוכר דירה: כל מה שחשוב לדעת לפני שכירות דירה

כל מי שאי פעם נאלץ לחפש דירה חדשה, מכיר את התהליך הארוך שכרוך עד למציאת הדירה המושלמת (או הכמעט מושלמת). החל משלב חיפוש הדירה ועד לשלב חתימת החוזה ומעבר הדירה תצטרכו לדאוג ללא מעט דברים ולהביא בחשבון כמה וכמה פרמטרים. בדיוק בשביל זה, הכנו לכם מדריך קצר שיוכל לרכז עבורכם כמה טיפים ודגשים שתוכלו להביא בחשבון לקראת התהליך המרגש, אז בואו נתחיל! 

שכירות דירה VS קניית דירה 

בסופו של דבר הבחירה בין שכירות לבין קניית דירה נובעת מכמה משתנים, כאשר העניין הכלכלי הוא בלתי נפרד מהבחירה.

יתרונות בשכירות דירה

  • לעיתים השכרה דירה יכולה להשתלם יותר מבחינה כלכלית יחסית לקניית דירה. כמובן שזה תלוי וכל מקרה לגופו, אבל בגדול יש לזכור שבקניית דירה יש צורך במשכנתא, ועוד לפני כן להשקיע הון עצמי של לפחות 25% משווי הנכס, שזה יוצא לרוב מאות אלפי שקלים. בתוכניות השקעה מסוימות, במיוחד תוכניות השקעה לטווח הארוך, אפשר לחסוך את ההפרש בין דמי השכירות לעלויות המשכנתא, ולאחר שנים לקבל סכום די גבוה, שיכול להיות אף גבוה יותר מערך הנכס.
  • בהשכרת דירה יש יותר גמישות מבחינת מעבר דירה. למרות שיש חוזה שהוא לרוב מתחדש מדי שנה, ובמהלכה אתם לא יכולים לעזוב את הדירה, בסופו של דבר אתם תוכלו לעשות זאת. מדובר ביתרון כשמדובר בבית או באזור שקיבלתם עליהם רושם מסוים לפני שנכנסתם לגור בדירה, וכעת נראה לכם שהם מתאימים לכם פחות.

חסרונות בשכירות דירה

  • למרות שמבחינה כלכלית שכירות דירה יכולה להוות יתרון – חשוב לזכור שזה לא תמיד כך, ולא פעם כדאי להשקיע את הכסף דווקא ברכישת דירה.
  • לא מעט אנשים יכולים להרגיש חוסר יציבות כשמדובר בשכירות. משום שלאחר שחוזה השכירות מסתיים, בעל הדירה יכול להחליט שהוא לא ממשיך את החוזה עם השוכרים הנוכחיים. מה שמאלץ אותם לחפש דירה חדשה לגור בה.
  • בשכירות דירה, השוכרים חייבים לבקש את אישור בעל הדירה כשהם רוצים לשנות משהו משמעותי יחסית, במקרים מסוימים גם שינויים שאינם משמעותיים מצריכים אישור (זה תלוי לפי מה שהוסכם בחוזה השכירות). בדירה שרכשתם, אתם למעשה רשאים לעשות מה שתרצו ולשנות אותה ככל העולה על רוחכם.

על מה חשוב לשים דגש במעמד שכירות הדירה?

אז ראיתם כמה וכמה דירות ונראה לכם שמצאתם את האחת? לפני שאתם ממהרים לחתום על החוזה, חשוב לוודא מכל הבחינות וההיבטים שהדירה הזאת אכן מושלמת בעבורכם. הינה כמה דברים שכדאי לשים לב אליהם:
  • מצב הדירה – אז כמובן שהמצב הכללי של הדירה זה הדבר הראשון שאנחנו נשים לב אליו, אבל חשוב לבדוק לעומק אם היא אכן תקינה ומוכנה למגורים. הכוונה פה היא להעיף מבט על התשתיות ולבדוק שהן תקינות, לראות שאין רטיבות וקירות מתפוררים, מזגנים תקינים, ובקיצור לבדוק כל ליקוי אפשרי. וזאת, בשביל שתוכלו לבקש מהמשכיר לתקן כל דבר לפני שאתם חותמים על חוזה ונכנסים לדירה.
  • מיקום גיאוגרפי – מלבד המיקום הגיאוגרפי שנבחר לרוב על פי קרבה למקומות חשובות, כמו עבודה, מקום לימודים וכדומה, חשוב לשים לב שהדירה קרובה גם לסופרמרקט למשל, ולכל מקום אחר על פי צורכי המשפחה. חשוב כמובן גם לסייר ברחוב ובאזור של הדירה, לבדוק אם מדובר באזור בטוח ונעים, האם יש מטרדי רעש, כמו כבישים או אזורים מרכזיים, ועוד.
  • השכנים – אל תהססו גם לנסות להבין מי הם השכנים שלכם. הכוונה כאן היא למעשה להרגיש את ההתנהלות והאווירה הכללית של הבניין או של האזור של הדירה. כך למשל, משפחות צעירות יעדיפו לעיתים שכנים שיש להם גם ילדים קטנים, ואילו סטודנטים לרוב יבחרו בניין סטודנטיאלי.
  • תקינות החוזה – חשוב לקרוא היטב את חוזה השכירות לפני שחותמים עליו. החוזה למעשה כולל את כל הפרטים החשובים בנוגע לשכירות – החל בפרטים הבסיסיים, כמו כתובת הדירה, עלות דמי השכירות, תקופת השכירות, תיאור הדירה, תשלומים אחרים שחלים על השוכר, ועוד שלל סעיפים שמטרתם להסדיר את ההסכם בין המשכיר לשוכר. ולכן, חשוב לקרוא אותו היטב, ואף לקחת כמה ימים בשביל זה ולהתייעץ אם צריך בנוגע לעניינים שאינם ברורים.

חתמתם? מזל טוב – התחילו לארוז

אז אם מצאתם את הדירה המושלמת עבורכם, וידאתם שאזור המגורים מתאים לכם לגמרי ועכשיו נשאר לכם רק לעבור לדירה בתאריך הכניסה? מעולה – אתם יכולים להתחיל לארוז. ובכן, אם זו הפעם הראשונה שאתם עוברים דירה, הינה חומרי אריזה החשובים ביותר שתצטרכו לקראת מעבר הדירה:
  • קרטונים – לקראת מעבר דירה תצטרכו לא מעט קרטונים. הדבר החשוב ביותר שיש לשים עליו דגש הוא איכות הקרטונים. מבחינת האיכות אסור להתפשר פה – אתם צריכים קרטונים איכותיים וחזקים שיכילו את כל הריהוט והחפצים האישיים שלכם, שכן אתם רוצים לשמור עליהם באופן הטוב ביותר.
  • ניילון בועות (פצפץ) – ניילון פצפץ הוא חשוב ביותר כשרוצים לעטוף חפצים שבירים או עדינים כמו כלי מטבח וחפצי נוי, מכשירי חשמל ואלקטרוניקה מסוימים ועוד.
  • מסקנטייפ – יש כמה סוגים של מסקנטייפ, כאשר המומלץ ביותר בעבור מעבר דירה הוא מסקנטייפ העשוי מחומר חזק ואיכותי, ולא מסקנטייפ העשוי מנייר למשל. זה יבטיח לכם לסגור בצורה הרמטית את הקרטונים ולוודא שהם לא נפתחים חלילה במהלך ההובלה.

איך להתאים סוג וכמות קרטונים?

אין ספק שמארז למעבר דירה יכול להיות דבר מורכב בפני עצמו. לא תמיד ברור כמה חומרי אריזה צריך וכנראה שלא רוצים להגיע למצב שבו אין מספיק קרטונים או להפך, נתקעים עם יותר מדי קרטונים. בדיוק בשביל זה חשוב לדעת שיש היום באנדל קרטונים, שהוא למעשה חבילה למעבר דירה, שאותה אפשר לבחור לפי מספר החדשים שאתם צריכים לארוז. הבאנדל מגיע בדרך כלל עם כמות מספיקה של מסקנטייפ כך שאתם לא צריכים לדאוג לכל דבר בנפרד.

לסיכום

אין ספק שתהליך מעבר הדירה הוא תהליך ארוך אשר מלווה בכמה וכמה שלבים, כמו חיפוש אחר דירה ומעבר דירה, טיפול בעניינים בירוקרטיים ועוד. לפני שמתחילים בכלל, חשוב להבין בדיוק מה אתם מחפשים ולבדוק היטב את הדירה ואת החוזה לפני שאתם נכנסים אליה – וכשיגיע הזמן גם להעביר את הדירה באופן נכון. בהצלחה!
5/5 - (1 vote)

שתפו ב:

מדריך לשוכר דירה

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן